Georges

Georges

samedi 5 novembre 2011

Spell / Peace and Noise /1997

Holy! Holy! Holy! Holy!
Holy! Holy! Holy! Holy!
Holy! Holy! Holy! Holy!
Holy! Holy! Holy!

The world is holy!
The soul is holy!
The skin is holy!
The nose is holy!
The tongue and cock and hand
and asshole holy!
Everything is holy!
everybody's holy!
everywhere is holy!
everyday is in eternity!
Everyman's an angel!


The bum's as holy as the seraphim!
the madman is holy as you my soul are holy!
The typewriter is holy
the poem is holy
the voice is holy
the hearers are holy
the ecstasy is holy!

Holy Peter holy Allen
holy Solomon holy Lucien
holy Kerouac holy Huncke
holy Burroughs holy Cassady
holy the unknown buggered
and suffering beggars
holy the hideous human angels!
Holy my mother in the insane asylum!
Holy the cocks of the grandfathers of Kansas!
Holy the groaning saxophone!
Holy the bop apocalypse!
Holy the jazzbands marijuana
hipsters peace & junk & drums!

Holy the solitudes of skyscrapers and pavements!
Holy the cafeterias filled with the millions!
Holy the mysterious rivers of tears under the streets!

Holy the lone juggernaut!
Holy the vast lamb of the middle class!
Holy the crazy shepherds of rebellion
Who digs Los Angeles IS Los Angeles!
Holy New York Holy San Francisco
Holy Peoria & Seattle
Holy Paris Holy Tangiers
Holy Moscow Holy Istanbul!

Holy time in eternity
holy eternity in time
holy the clocks in space
holy the fourth dimension
holy the fifth International
holy the Angel in Moloch!

Holy the sea holy the desert
holy the railroad holy the locomotive
holy the visions holy the hallucinations
holy the miracles holy the eyeball
holy the abyss!


Holy forgiveness! mercy! charity! faith!
Holy! Ours! bodies! suffering! magnanimity!
Holy the supernatural extra brilliant intelligent
kindness of the soul! 


"footnote to howl" by allen ginsberg


 Dimanche prochain, Journée avec Patti Smith.


 

8 commentaires:

  1. Vous aimez son detournement de Ginsberg?
    Que pensez-vous de son interpretation de 'smells like teen spirit'?

    RépondreSupprimer
  2. J'aime beaucoup son interprétation, et le fait que ça soit à la mandoline, c'est doux et mature. Bien sûr je préfère la version de Nirvana pour le punch mais je trouve qu'elle la revêt très bien. IL semble ne plus s'agir de la même chanson et j'apprécie ce genre d'appropriation.
    Le clip est très chouette, je le trouve aussi "inspirant" :
    http://youtu.be/m2tv1ShcVmQ

    RépondreSupprimer
  3. Ce doit être à cause de la Gibson

    RépondreSupprimer
  4. je ne sais pas, le coeur a du se déplacer... une gold top 56 ne fait pas le talent d'un bloomfield... le HOWL originel a quelque chose d'intemporel mais aussi d'historique -les plus brillants d'une génération fourvoyés dans le rêve d'une révolution cubaine ouvrant un boulevard aux conservateurs les plus abrutis, entre autres choses - qui ne s'accommode pas à toutes les sauces; là, je trouve que la mise en scène de PS n'est pas à la hauteur... "la mort viendra et elle aura tes yeux"... place à la pop
    http://wake-up-dead-man-by-U2
    Sur l'analyse de smells like teen spirit: vox mortem

    RépondreSupprimer
  5. as for the roaring mid-sixties... lectures & figures
    http://www.youtube.com/watch?v=djtmpdlXKEA

    RépondreSupprimer
  6. Je viens de lire "personne ne sortira d'ici vivant", une biographie de Jim Morrison, il y est souvent question de Mc Clure avec qui il avait sympathisé.
    McClure.Ginsberg.Corso. ce sont des auteurs que je découvre à travers d'autres artistes, dont PS et JM.
    Il faut que je fasse ma propre découverte maintenant.
    Merci pour la vidéo.

    RépondreSupprimer
  7. Beuys m'a conduit à McClure qui m'a mené à Artaud et je n'ai encore lu ni entendu aucun des trois; mais, après quelques détours, attentif comme jamais au compte-rendu à venir des prestations de PS à Dijon

    RépondreSupprimer